Inställningar för projekt

Inställningar | Projekt

Här styr du vilka projekt som ska vara synliga för olika roller, hur projektnumreringen fungerar och vad som ska visas i PDF-exporter. Med rätt inställningar får ni en tydlig struktur, smidigare arbetsflöde och bättre dokumentation i varje projekt.

Så här hittar du hit


Vilka projekt ska anställda kunna se?

  • Välj om användare ska se alla projekt eller endast de de själva är kopplade till

  • Passar bra om du vill begränsa insyn mellan olika arbetslag eller avdelningar


Vilka anställda ska kunna klarmarkera ett projekt?

  • Välj om bara ansvarig eller alla ska kunna markera ett projekt som klart

  • Hjälper till att tydliggöra ansvar


Nästa löpnummer

  • Ange vilket nummer som ska användas nästa gång ett projekt skapas

  • Systemet räknar automatiskt upp efter varje nytt projekt


Hur ska löpnummer för ÄTA-projekt se ut?

  • Välj om ÄTA-projekt ska numreras som Löpnummer-ÄTA-nummer, ÄTA-nummer eller på annat sätt

  • Det gör det enklare att skilja på huvudprojekt och tilläggsarbeten


Sorteringsordning av projekt i dropdownmenyer

  • Styr hur projekt listas i menyer, t.ex. efter skapad datum (fallande) eller projektets namn

  • Välj det som underlättar din vardag


PDF-inställningar

  • Här väljer du vilka uppgifter som ska visas i PDF:er kopplade till projekt

  • Kryssa i eller ur fälten beroende på vad som ska tas med

Exempel på valbara uppgifter:

  • Adress

  • Ansvarig anställd

  • Kund och kundreferens

  • Start- och slutdatum

  • Typ av order

  • Projektets löpnummer

  • Överenskommet pris (valbart)

  • Planerade timmar (valbart)


Hjälpte den här artikeln dig?