Uppdatera företagsinställningar

Inställningar | Företag & system

Här lägger du grunden för att allt i systemet ska fungera smidigt – från fakturor till rapporter. Genom att fylla i företagets uppgifter här slipper du krångel längre fram och säkerställer att rätt information visas på dokument som skickas till kunder och samarbetspartners.

Så här hittar du hit


Fyll i företagets grunduppgifter

Dessa uppgifter används i hela systemet – bland annat på fakturor, checklistor och rapporter.

  • Fyll i Företagsnamn, Adress, Postnummer och Ort.
  • Ange Organisationsnummer och VAT-nummer (momsregistreringsnummer).
  • Kryssa i om ni är Godkända för F-skatt.
  • Välj Betalningstyp, ex. Bankgiro, och ange betalningsnummer.

Vill du ha med mer info på exempelvis fakturor?

  • Fyll i Telefonnummer, Hemsida och E-postadress.

Lägg till kontaktperson

Trinax kan behöva komma i kontakt med någon hos er. Fyll i:

  • Namn på kontaktperson
  • Telefonnummer
  • E-postadress

Det här används bara om supporten behöver nå er.


Justera inställningar för personal

Du kan ange hur många dagar innan en utbildning löper ut som systemet ska varna.

  • Fyll i önskat antal dagar i fältet under Anställda. Standardinställningen är 30 dagar.

💡 Tips!

Noggrannhet lönar sig - Se till att organisationsnummer och momsregistreringsnummer stämmer – det påverkar både fakturor och integrationer.

Kontaktperson - Lägg gärna in en generell info-mejl som kontaktperson, så att inga viktiga meddelanden missas vid t.ex. semester.

Bli påmind i god tid - Använd funktionen för utbildningsvarning om ni har krav på certifikat eller utbildningar som måste förnyas regelbundet.


Hjälpte den här artikeln dig?